Sunday, June 12, 2011

Almari (Behind the Scenes)

Haaa..sori la kawan@ semalam x sempat nk update..sebab semalam aku kuar gi jumpa kawan2 lama kt universiti dulu..Bini kuar jugak ngan kawan dia Cik Naniez..'Girls Day Out' le katakan..Sakan sungguh deme ni..Xpe la sekali sebulan apa salahnya bersosial..Asyik dok umah dalam kepompong sendiri je xleh gak..X berkembang otak nanti..

Hari ni mmemang aku kene kerahan tenaga..Gi Giant beli barang2 keperluan untuk bulan ni..Bini siap buat list lagi tu..punya la panjang..sampai x muat envelope TM tu..10 minit pertama membeli barang, satu hape yg dalam list pon x beli lagi..tapi dlm troli mcm dh banyak je..Almaklumla, kitorang pergi area tools beli screw drebar, WD 40 n mcm2 lagi la..Ni bini aku mmg semangat suruh beli..Sebabnya nak pasang Almari IKEA..X pasang2 lagi..Beli dh dekat 3 bulan, tp x pasang2 lg..BZ bebenor gamaknya..

Ari ni aku kasi chan la..Dia masak sambil tu aku menggodek almari tuh..10 minit pertama aku perhati je buku manual pemasangan tu..Aku rase boleh tembus jugak la aku membaca buku tu..Konpius kejap..Lepas je aku pegang alatan yang pertama iaitu screw driver, tiba2 aku dapat semangat, ntah dari mana datang ntah..tibe2 je aku gigih..apa lagi, makin laju le tangan aku bergerak..

User manual tu aku rase mmg user friendly la..zde la konpiuskan sgt..yg masa awal2 tu bukan konpius, maleh je lebih..hahahha..tapi tu la dia..alat yang digunakan 3 je..x susah mana pun..tp amik masa gak la wat..sejam lebih gak..Ye ar, siap sket gi kuar isap rokok..Masa nk isap rokok lagi byk dari pasang almari..

Masa ujung2 tu, kene pasang laci dia..time tu bini dah ada kt sebelah membantu..so ringan sikit beban..ye la, apa x nya..dalam user manual tu suruh buat keje 2 org..bukan sorg..Heheheheh..Tapi bila siap, mmg puas hati..mmg best gile rasa..rase mcm jadik hero dalam citer transformers..puas bile menang..

Bile dah sekali psang perabot IKEA ni..aku rase mcm best plak..mcm nak gi borong je barang2 kt ikea..nak pasang semua..hahahhahah..Xpun kalau korang nk upah aku pasangkan untuk korang pun xpe..bayor je RM3 000..confirm siap..barang RM 200 upah pasang 3 ribu..Gilo..Hahahahha..

Xpe la..aku rase cukup la untuk ari ni..dh maghrib ni..aku tinggalkan korang dgn gambar2 pemasangan almari ni..

Tq..Assalamualaikum..





Haaaa cantik x?? Kalau nak mintak upah pasang sila call Mail Lambung di 012 7471626

3 comments: