Friday, June 17, 2011

Kesabarannn..

Sori la kawan2, x sempat nk update la minggu ni..4 hari outstation kt JB..Yang pergi, aku, bini aku and fendi gilo..Mentang2 la keje satu company, bini aku pon ikut sekali..adoi x pernah berjauhan..tapi bagus gakk..kang kalau jauh2, aku gak yg susah..

Aku nk citer pasal trip kitorang ke JB masa weekdays baru nih..Di assign untuk berada di sana selama 4 hari tetapi dipendekkan kepada 3 hari disebabkan kerja yang pantas disiapkan ditambah pula dengan keadaan kenderaan yg rosak..

Memang menguji kesabaran btol la masa ada di JB tuh..Belum sampai JB lagi (exact location di Machap), tiba2 kerata yg kami naiki bergegar dengan kuat sekali..Vibration tu jugak mengeluarkan bunyi yg sangat lah menghantui jiwa kalau terus menerus dihayati..Aku mmg pantang kalau dengar bunyi pada kereta aku..asal bunyi je kompem aku anta workshop..sbb kalau dibiarkan, aku rasa mcm kereta tu nk menangis atau meraung kesakitan..x sampai hati aku nk bawak..sesetengah org x amik port, dia pakai lenjan je..

Fendi pandu perlahan2 sampai ke destinasi..lepas je meeting pertama, kami terus pergi meninjau keadaan rumah sewa perempuan di taman U..Mmg terkejut la aku tgk umah tu..Bak kata Shuib Sepah.. OMG!!OMG!!..hahahha..mmg kotor dan yang paling best, satu rumah berbau busuk..tp logik la..umah dah tinggal berapa lama..siap ade bekas ternak jentik2 lagi kt luar..nasib badan..Camane la kitorang nak tidur situ..Nak anta si Fendi kt Bandar Baru Uda jauh plak memandangkan kereta rosak..so kami sefilah suara (sebulat suara), sewa hotel je la..senang sikit..Maka tidurlah kami di Rose Cottage Hotel untuk dua malam..

Esoknya nak repair keta, tapi tu la..Ongkosnya xde, so apa boleh buat..anta checking je la..nk siasat apa yg rosak, aku x belajar automotif ni..setelah selesai membuat beberapa testing, mekanik diagnose masalahnya adalah axle belakang (gearbox)..kalau nak ganti baru, RM20k, kalau recond, sila standby RM8k..Banyak cantik muka kau..Ingat aku ni cop duit agaknya..dia punya cakap perkataan 20K n 8K tu mcm 20 sen agaknya..xpe la..apa2 hal pon, let the boss decide..Dia pon decidela supaya kami bawak pulang ke KL perlahan2 30km/j..Kitorang pon setuju..

Umah plak..Mmg btol la jodoh dan pertemuan di tangan Tuhan..Aku dari semalamnya lagi fikir and belek2 henset kot2 ada lagi no tepon Sholiha (cleaner di CICT)..sebab nk minta bantuan untuk membersihkan umah bujang tersebut..Malam tu mmg aku hampa la..sbb no tepon dia aku dh hilangkan kot..Pagi esoknya masa pergi kerja, baru je nk masuk CICT, dari jauh dah nampak Sholiha tengah menyapu sambil tersenyum melihat kitorang..Syukur, lepas diberitahu, dia pon bersetuju untuk kemas rumah tersebut tapi nak buat bersama2 kawan dia..Upahnya RM70..Memang lega la aku..Boleh budak2 team Lab lepas ni duduk umah tu..xpayah la sewa hotel cam kitorang..bleh save cost..

Last Day adalah kamis, dengan pantasnya kami membuat kerja..Tengahari jam 12 dah siap sume kerja..Mmg Sempoi..Apa lagi, kami sebulat suara nk bergerak balik..Sbb jangkaan kitaorang, perjalanan akan ambik masa selama 10-12 jam campur rehat..x lalu hiway tau..lalu jalan persekutuan tau..haaaaaaaa..jgn main2..ini mision impossible nih..tapi lepas sejam driving dalam keadaan perlahan dan lalu jalan dalam, kitorang perasan yang it is a good journey..x rasa boring langsung..kiri kanan ada je menda2 yang boleh dibualkan..orang jual jagung, pisang goreng n mcm2 lagi..tapi mencabar bile dah mencapai malam..mmg mencabar..Menjelang malam, kami baru nk masuk tampin, negeri sembilan menuju ke rembau dan seremban..jalan memang gelap gelita..Yang pertama, kitorang berjaya mengelak daripada menggilis seekor Alip Wau Lam Ra yang tengah melingkar kt atas jalan..pas sekawan lembu yang melepak kt atas jalan..Gile nasib baikk..and yang paling best, kitorang dapat merasa selepas sekian lama x tengok event ni depan mata..keretapi melintas jalan..Aku happy btol dapat tengok event ni dalam hidup aku lepas dekat 10 tahun aku x tengok..Best siap aku amik gambo lagi..

Ni kat bawah ni ada gamba2 yg aku sempat amik..Si fendi sikit2 check ini guna facebook..Jadi gambarnya limited..hahhahahha..Tapi overall, it was a good journey..Syukur kitorang sampai KL dengan selamat..Terima kasih pada Pihak pengurusan yang sangat prihatin terhadap situasi kami..

Di Bengkel
Singgah makan di Yong Peng
Singgah semayang kat Masjid Al Azim Melaka
Ni kat area Machap ni
Keretapi lagu gilo..Almaklumla, kamera enset x berapa kualiti..

4 comments:

  1. sonok sangat ye..sampai pic last punye caption eja "laju" jadi "lagu" hohooo..

    ReplyDelete
  2. hak ah..baru perasan..hampagas..tapi seronok gile ar..

    ReplyDelete
  3. Fuh!nasib bek team fleet pegi dlu..kalo tk harus team aku menangis kt sane..harap2 tk de la kejadian tk diingini berlaku..nk kne wat doa selamat neh..

    ReplyDelete
  4. buat dowh..client dh tegur dah..semayang hajat buat..dah dapat projek x wat kenduri kesyukuran..hahahahhahaha..

    ReplyDelete