Friday, November 7, 2014

Farhana oo farhana

As salam..

Xtau la ada yang membaca ke x..tapi aku tetap nk menulis..

Hari ni nak bercerita pasal colleagues in kt tmpt kerja..tu yg tajuk dia farhana oo farhana..(hana, aku dh btau eh aku nk tulis entry pasal ko, jangan saman aku)

Lets start with..

Farhana - of course la..dah tajuk dia macam tu..of course la dia dulu..ok farhana ni orangnya sangat kelaka..dia bukanlah orang yg mula membuat lawak..lawak dia akan berada dalam jawapan yg dia bagi atau bila dia dapat point nk kenekan orang. Dia punya tambah lauk mmg nombort 1..tapi minah ni mmg kesayangan big Boss la..dia ada capability untuk tukar sampah (slide yg aku buat) menjadi berlian (slide aku yg dia dh revise dalam masa sejam je). Omputeh kata "Midas Touch". Hebat sungguh..sekali pandang muka dia mcm Najwa Latif, dua kali pandang pun mcm Najwa Latif..cuma dia x sangkut gitar la kt belakang dia..

Zaid - Mamat ni bestfren aku la..orang lain kata aku ngan dia BFFL ( Best Friend For Life). Dah setahun 7 bulan aku knal mamat ni sampai aku tau pergerakan dia..kalau ade awek2 chun ke seksi lalu je, cuba korang tgk mata dia..Confirm punya meliar..aku dah hidu dah pergerakan dia ni..aku plak mmg x bleh menipu dia la..aku dahla xpandai menipu..mmg senang je aku kene kantoi ngan dia ni..tu namanya chemistry..dia ni suka marah orang..asal ada yg x betul pada mata dia, siap la org tu..

Catherin - Amoi ni mmg sarcastic..tp dia ngan aku je la yg dok buat reporting utk department kitorang..best gak minah ni..kelaka..kata 2 dia mmg berbisa la kalau dgr..sinis..walaupun sinis, tapi aku gelak je kalau dia mengeluarkan hujah2 dia bile dia x bersetuju dgn sesuatu..cath ni health concious orangnya..selalu gi gym, makan healthy food, masuk larian2 amal 5 km la 11km la..jauh tu..kalau aku naik moto 11km boleh la..kalau lari, mau biru muka aku separuh jalan..main boling pon power minah ni..kalau masuk tournament tu confirm dpt hadiah..apa x nya..yg masuk 10 team, hadiah nya sampai no 10..hahahahah confirmla..

Maznah - Kak maz panggilan manjanya..dia kerjanya manage hotel bookings untuk staff2 yg nak pergi travel..minah ni kerja dia berat la pada aku..umpama dalam cerita pendekar bujang lapok, kerja cabut ekor beruang..hahahah sorry kak..tapi aku kagum la ngan dia ni..for many reason, aku kagum la..kalau dia x siap kerja dia, alamatnya, staff tido kat masjid atau rumah tumpangan le jawabnya..ini la orang yg bagi kesedaran kt aku betapa pentingnya minum air kosng 3 ke 4 botol sehari. . Sepertimana yg aku praktikkan sekarang..well, aku xkan berjaya gak kalau catherin x bagi aku botol air tu..thanks cath n kak maz..

Masing2 ada personaliti masing2 yg unik..aku pun rasa best la berada di sekeliling org2 ni.. Really appreciate u guys..

Dah pukul 12 tgh malam dah pun..aku sebenarnya nak sambung cerita pasal brader khalid, rahimi, kak sal and ramai lagi tapi mcm mana2 pengacara majlis cakap la..masa mencemburui kita..haha..aku pun nak tido gak..Kalau aku Batman xpe la..boleh selamatkan org malam2 buta ni..

Ok lah..tido dulu..

As salam







No comments:

Post a Comment