Sunday, November 2, 2014

I need a CHANGE!

As Salam..

Not sure what i am doing but u know what? i truly need a CHANGE.

Wow..betul2 lama x update la..Korang tau x, aku spend masa Sabtu Ahad ni untuk belek balik apa yang mengarut sejak tahun 2009. Omputih kata, Time Flies By...Pejam celik pejam celik, dah hampir 3 tahun since last entry..Azam baru konon..Hehe..Aku define the last 3 years as a cooling period lah..No no no no.. Not cooling period..But self search kot..Last time, aku x matang lagi..Tapi kelakar gak la bila baca balik entry2 lama..

Guess what, some of my wishlist, most of them, are granted. Alhamdulillah..

Back in 2010, masa first time aku datang ke Celcom, aku cerita pasal kekaguman aku terhadap company, buildingnya dan salah seorang daripada senior managementnya..Today, orang tersebut adalah Boss aku, company tersebutlah bayar gaji aku dan building tersebut jadi tempat aku buang puntung rokok hari2. Telahpun jadi kenyataan apa yang terdetik dalam hati aku pada waktu tu..Syukran..

Tahun 2012 plak, aku cerita pasal azam baru..Antaranya nak kereta baru, beli rumah sendiri, dapat cahaya mata. Alhamdulillah, aku dapat semua tu..Kecik ataupun besar, itu bukan ukuran, tapi aku tetap dapat aku yang aku hajati sebelum ni..Cuma nak kurangkan isap rokok tu je la yang sikit lambat la nak pick up. Dah 3 tahun dah x turun2 gak consumption, ini jenis x makan saman ni..Kene terus perbaiki..

Tabiat Pemakanan pun ada la improvement..Tapi aku dah start taking healthy lifestyle la..x banyak, tapi ada la perubahan..Contohnya, beras and minyak yg aku guna kat umah, dinner yang light (walaupun kadang2 terpaksa makan nasi sebab lunch x sempat), breakfast yang kurang kolesterol ( Ni Farhana and Maslynda la yang tegur aku, " Mana boley makan nasik lemak hari2") and lastly, minum air kosong yang banyak (3 - 4 botol sehari, mak oii.. patut la perut aku kembung..kembung konon..padahal buncit)..Well, aku berbangga la sebab dikelilingi oleh org2 yang syg kt kita..selalu advice and ingatkan kita kalau kita lupa..

Anak pun dah genap setahun pada Sabtu lepas, 1 Nov 2014. Nur Aina Alisha nama yang aku cadangkan..Wife aku ok je la..walaupun dia nakkan nama yang dekat2 sikit ngan artis..Semoga Aina akan jadi anak yg solehah ya..

Aku mmg suka belajar. Deep down dalam diri aku.. aku mmg sangat suka belajar, especially benda baru..Pasal tu aku x rasa boring kalau tengah membaca buku..Terima kasih sangat kat company lama aku sebab sponsor aku belajar pada peringkat MSc dan aku berjaya gak habiskan pengajian di UTM secara part time.

Berbalik kepada CHANGE yang aku perlukan..aku rasa kene start balik la berblog ni..Know why? Sebab ramai tanya aku, " Apa hobi ko?". Aku x tau nak jawab apa..x kan aku nak jawab baca buku ke kumpul setem ke..CLiche sangat jawapan ni..Ini jawapan time sekolah2 dulu..Hahaha

Whatever it is, i will continue to write..and i think, i will succeed in doing it..

We need to remember, Energy Follows Intention..Niat tu..kene betul dan kuat.. Hajat pun kene selalu kita renew..supaya kita sentiasa ada objektif dalam hidup..Gila la..cakap dah macam penceramah motivasi kat kem PLKN nih..

Ok dah2, look forward to next entry all..

Goodnight.  Thanks

As Salam..

No comments:

Post a Comment