Monday, November 10, 2014

Gymnasium 1.0

As Salam..

Entry ni adalah untuk menceritakan macamana aku terjebak ngan gym..terjebak la sangat..baru first time aku gi gym kat opis selama 1 setengah tahun aku bekerja di celcom..selalunya aku lalu je gym tu kalau aku nak gi beli rokok kt kedai mynews..paling jauh aku tgk pon setakat sampai pintu gym tu je..dalam mmg x nampak la sbb pintu dia perforated..

Ini semua kerja si zaid la yang pujuk aku..dia kata dia nak dapatkan fitness dan kuruskan badan supaya dia dapat main bola seperti zaman sekolah dulu..aku sebagai BFFL, kene la akur dgn keputusan yg dia buat..ahahah akur la sangat..tapi aku ikutkan je so aku pun bleh bersenam..gila lama aku x bersenam keluarkan peluh..so inilah peluangnya..Free lak tu..kalau kene bayor mmg harapan la aku nak gi..

first mende yg aku buat adalah berjalan dan berlari atas treadmill..mesin tu tanya umur aku berapa, berat badan dan berapa minit aku nk berlari..aku pun pilih la 10 min sebab itu yg minimum..hahaha..aku pun berlari la ikut rentak dan kelajuan mesin tu..settle 10 minit, aku check la berapa jauh aku dah berlari..hampes 500 meter je..ingat lagi masa selection main bola dulu 2 km under 12 minit..selamba je aku buat..ini kalau 2 km mau makan masa sejam nih..

Dah settle buat cycling and mesin apa tah lagi satu, aku pun berehat amin gambar sambil warm down..sebelah aku ada mesin timbang..aku pun diri la atas tu..uishhh terkejut aku tgk berat aku dh turun 2 kilo..agak2 la..xkan baru satu hari turun gym, berat dh turun 2 kilo..mmg x la..kalau camtu aku gi 12 hari je la setahun, terus dapat BMI, aku rasa ni hasil aku tukar jadual diet aku..pagi skrg roti ngan nutella or kaya je la..tghari makan nasi, malam xyah makan berat2..furthermore, aku minum air mau dekat 3 botol lebih sekarang..

Aku rasa la..well, not a bad experience la for first timer..brader2 kt situ pun very helpful and tolong ajar cara2 nk bersenam..diorang x payah cerita la..lengan masing2 dh mcm kayu balak..aku punya peha lagi kecik dari lengan diorang..apa kes..hahaha..

Okey la..penat nih..nak tdo..esok aku ada site meeting for our big project..

Selamat malam..As salam..

No comments:

Post a Comment