Saturday, November 22, 2014

Rides..

As Salam..

Good weekend so far..hari ni pergi ke IOI City Mall yang baru bukak..Punyala ramai manusia..nasib baik aku gi awal..kol 10.30am dah sampai so parking banyak lagi la..5 minit je dari rumah..Anak pun x sempat tido dlm kereta..punya la dekat..Syukur ada tempat baru untuk jalan2..Tenant mix dia mmg best. TESCO, Tony Roma's, IndexLiving, HomePro and yang paling best Larvender la..sebab ada jual Kaya yg sangat best and roti faveret aku..Namanya pelik..Xiao Ge Ge..Boleh? Hahaha aku pun xtau maksud dia apa tapi best la..

3 jam aku ada kt dalam tu. 1 floor pun x abes tawaf lagi..gile besar mall ni..80 food outlet kot..gila banyak choice..tapi awal2 ni mall tu still berhabuk lagi la sebab banyak outlet yang tengah buat renovation. Parking dia punya habuk x payah cerita la..habuk punya nisbah dengan oksigen dah sama dah..haha

Well, masa kitorang nak balik tu..aku ternampak la satu kereta old skool kat area parking..aku mmg minat kereta2 old skool ni..pada aku, kereta2 ni legend..dah mcm brader Khalid plak..hahah..sori bro..tapi mmg antara impian aku is to have sebijik la at least kereta old skool ni yang aku boleh proud of..nak solek cantik2..and guna as weekend car.. 

Actually, aku pernah ada and pakai kereta lama ni..Masa aku kat universiti dulu la..Belaja kat UTHM, Parit Raja, tau2 la jalan dia 4 lane..kereta semua laju2..and at that time, jalan Batu Pahat tu adalah jalan yg no 2 paling tinggi kadar kemalangan di Malaysia..Harus la parents aku x bagi aku bawak motor..so bapak aku belikan la satu kereta dengan harga RM1k je..My first car..Catnya lagi mahal daripada harga kereta.. Toyota Corona 1.8 tahun 1979..lagi tua daripada aku..




First car ni orang kata macam 1st love..hahaha..mmg kene la dgn life experience aku..both end up tragis..this car total loss after a terrible accident. That time, bapak aku drive kereta ni lalu jalan pagoh nak ke batu pahat..kereta ni dilanggar oleh 6 bijik kereta lain..berpusing2..luckily both my parents survived without a scratch..Syukur Alhamdulillah..


My 2nd car..ni gambar dalam banjir depan ofis lama..not to worry..air x naik sampai enjin..kereta ni la yang paling berjasa dan paling lama spend dia punya lifetime dengan aku..5 years aku guna, then jual kat akak aku..

Lepas accident kereta Toyota Corona tu..papa macam dh cuak2 nak bawak kereta..tapi dia mmg perlu drive untuk bawak mama gi hospital untuk check up..beli barang dapur and lain2..so aku decide, it is time to buy a new car for papa..for his use and to cheer him up..There you go..

Currently..this is my car..ni la yang aku guna untuk pergi opis n balik rumah..Aku beli kereta ni pasal aku rasa dia macho..mcm tuannya..hahha perasan..Wife aku panggil dia Paul..Boleh? Pompuan ni mcm2. kereta pun dia nk bagi nama..



This one is the latest addition to the family..ViVy  nama dia..Of course la Pn Hafilah yang bagi nama kannn..kan kan kan...


Well, since JAC7733 dah xde..aku pasang impian baru untuk dapatkan 1 old skool car (x kesah brand tapi mesti bawah daripada tahun 1984) and sebuah lagi kereta 2 pintu hatchback..Hatchback ni orang lelaki kata kereta mainan..memang aku nak..aku dah target scirocco..Bila nak dapat xtau lagi..pasang je la impian dulu..


Panjang plak cerita aku malam ni..sebenarnya nak tunggu 130am sebab Arsenal vs MU jap lg..Harap Arsenal menang la..InsyaAllah..


Ok nite2.

As Salam..

No comments:

Post a Comment